Inspiration

Ibland får man chansen att göra något riktigt roligt. Har studsat hem från Lärarhögskolan i Stockholm på små moln efter att ha mött ett gäng blivande fritidspedagoger. Det var deras första dag på terminen och ändå orkade de hålla engagemanget uppe. Jag var där för att föreläsa under rubriken ”att arbeta i en politiskt styrd organisation”. Det är så vansinnigt roligt att möta studenterna.

 

Jag blir glad och nöjd när jag ser att de är många fler nu än när jag föreläste de första gångerna. Dessutom rätt många killar. Och flera tycks ha använt sig av den nya utbildningens möjligheter. Talade med ett par tjejer som läst idrott och hälsa och som dessutom planerade att ytterligare bredda med hem- och konsumentkunskap. Vilken superkombination! Det finns hopp för framtiden!.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback