Pompa och ståt i Rosersberg

GC-väg till Räddningsverket
Idag har jag invigt 1400 meter gång- och cykelväg i Rosersberg. Vägen går från järnvägsstationen till Räddningsverket vid slottet. Vägen är verkligen efterlängtad. Av alla barnfamiljer som gärna cyklar till badet. Av alla skolklasser som besöker slottet. Av eleverna på Arlandagymnasiet – vi har Samhällsprogrammet med inriktning mot risk och räddning och omvårdnadsprogrammet där. Av alla som jobbar i industriområdet och på Räddningsskolan. Av alla som vill promenera i slottets omgivningar.

 fanfar

Folkligt, festligt och fullsatt. Ett hundratal gymnasieelever, daglediga Rosersbergare, vägbyggare och andra hade slutit upp. Jag sade några ord och tre elever från Råbergsskolan spelade den fanfar som deras trumpetlärare skrev till invigningen av den nya Råbergsskolan i vintras. Så klippte jag bandet, alla jublade och därefter cyklade jag tillsammans med gymnasieleverna till Räddningsskolan och åt lunch med dem. Jättekul.

 

Ikväll har vi valupptakt med Vanja Lundby Wedin. Hon ska tala och leda allsång. Eldslukare, matservering och rappare har också utlovats. Kanske återkommer jag framåt kvällen med en rapport.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback