Ett förklarat ljus

sprider sig över mina tankar när jag i aip-bloggen läser förklaringen till alliansens utspel om fastighetsskatten. Tack Carina Skagerlind och Eric Sundström, äntligen förstår jag. Läs själv under rubriken:  Almedalen: Räknenissarna förlorade! Jag har intensivt undrat vad det var som fick den allians som envist hävdat att de minsann inte tänker släppa fram några ofinansierade skattesänkningar och som lika envist hävdat att de är välfärdens bästa vänner att göra ett sådant självmål. 30 miljarder ska bort ur statskassan... Wärnerssonpengarna kostar 5 miljarder och har givit mer än 15 000 fler anställda i skolan. Om de 30 miljarderna ska tas från skolan är det 90 000 skolanställda som ska bort. Eller 90-100 000 anställda i vården. Eller... Men när man läst aip-bloggen blir det begripligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback