Semester?

Jag har nog fortfarande semester. I alla fall var jag inte mer än en timme på kontoret igår. Sedan skjutsade jag sonen till mormor och morfar eftersom han ville komma till dem och sova över. Så åkte jag och dottern in till Stockholm. Hon ville gå på Science-fiction-bokhandeln i Gamla Stan och jag hade ärende att uträtta. Men någon kul mamma var man ju inte.  Säkert ett tiotal samtal med kontoret och för kommunens räkning. I stället för att läsa matsedeln på restaurangen vi eventuellt skulle äta på stod jag och försökte få tag i en statssekreterare på telefon. Nå, dottern blev trots det rätt nöjd, hon köpte de böcker hon ville ha och fick några hårsnoddar.

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Trevlig blogg! Läste att du är utbildad grundskolelärare. Kul! Vilken inriktning? Jag är utbildad för år 1-7 med inr ma/NO. I praktiken fungerar det inte fullt ut att man är mer ämneslärare. Som klasslärare har jag i stort sett undervisat i alla ämnen. Dock inte i musik, engelska, idrott och slöjd. I höst blir jag klasslärare i en 3-4:a (åldersblandat) i Ale kommun. Får höra att många kritiserar åldersblandat. Det förstår jag inte, eftersom jag kan se många fördelar. Det finns fördelar och nackdelar med både åldersblandade och homogena klasser.
ha det gott i sommarvärmen! Hälsningar från lilla jag

Postat av: Anna-Karin

Kul att du trivs. Jag har nog också undervisat i de flesta ämnen (utom tyska och textilslöjd). Min inriktning är 4-9, SO, så vi kompletterar varandra bra. Min första egna klass var en åldersblandad 4-6:a och jag delar din uppfattning - det finns fördelar och nackdelar med åldersblandat och åldershomogent. Det är ju ändå bara ett sätt att organisera. Det viktiga är ju att låta eleverna arbeta på ett sådant sätt att varenda unge känner att de får en utmaning varje dag - och att de klarar den med lite ansträngning. Då är det "roligt" att gå i skolan. Lycka till med klassen i höst!

2006-07-24 @ 11:36:16
URL: http://lundstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback