"Varför jag hatar VM"

Jo, rubriken är titeln på den bok dottern i lördags meddelade dottern att hon ska skriva. Själv är jag kluven. Å ena sidan kan jag fundera över vad som gör vuxna människor vilda och beredda till försäkringsbedrägerin (jo, det är vad det kallas när friska människor sjukskriver sig för att se Schweiz spela fotboll). Å andra sidan kan jag förstå hur kul det är att följa sitt favoritlag, spekulera i hur det ska gå, gråta över förluster och jubla när det blir mål. Så klart att det är ännu häftigare när det är VM och man kan sitta ute med andra och förbrödras. Dessutom betraktas man inte direkt otrevlig om man fastnar vid dataspel när maken är klistrad framför någon viktig match. Så i helgen har jag grävt i trädgården till dess att det blev för myggigt för att vara ute och sedan smitit in och spelat Civilization. Man hör ju ändå inte fåglarna mellan hejaropen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback