Långdraget ärende mot mål

Igår kväll ledde jag det sista ordinarie kommunstyrelsesammanträdet för mandatperioden. Konstig känsla, men jag kommer inte att sakna sammanträdena. Däremot kanske att vara mitt i utvecklingen. Att både följa och leda den. Ett av de strategiskt viktiga besluten vi fattade igår kväll var att sälja tomtmark till Sigtuna Stadshotell för att göra det möjligt för dem att bygga ut. Besöksnäringen är central för vår kommuns näringsliv. Här finns 19 hotell, över nittio utskänkningstillstånd och vi hade 2005 425 000 gästnätter - bara Stockholm, Göteborg och Malmö hade fler! Och kommunstyrelsen var nästan helt enig. Visserligen fattades beslutet efter votering, men den slutade 14-1 för försäljning. Det känns skönt att veta att vi gemensamt vill att kommunens besöksnäring ska fortsätta att utvecklas!

Kommentarer
Postat av: Abbe

Stor synd och skam att du inte fortsätter. Jag tycker att du har skött politiken i Sigtuna bättre än de flesta andra kommunalpolitiker. Hoppas att du kommer tillbaka eller igen på en annan arena.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback