Lördagsarbete

Idag har jag kört sublift. För den oinvigde kan jag berätta att det är en väldig manick som man kör ner under vatten för att lyfta upp båtar på land med. Sigtuna Båtklubb har äntligen fått sin båtuppläggningsplats efter 15 års intensivt letande och jag fick, med hjälp av subliften, klippa bandet på deras invigning. Och världen är ju inte så stor. Så han som levererat subliften visade sig vara sambo med min styvfars kusin i Öregrund - senast jag träffade dem var på 95-årskalas i somras!

Så vidare till kommunens familjedag på Midgårdsvallen. Massor av idrott förstås, men också teater och musik på arenan. Och solen skiner!

Igår skickade Anders och jag ännu ett
brev till moderaterna. Den här gången om de gamlas trygghet. Några svar får vi nog inte på de frågorna heller. Jag undrar om den lokala taktiken är att visa sig så lite som möjligt och hoppas på Fredrik?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback