Musik och valarbete

Haken med att vara uppkopplad hemifrån med hjälp av ett gammalt ångmodem och luftledning (ja, Rosersberg är ganska lantligt) är att det är svårt att lyssna på musik via nätet. Särskilt trist förstås när jag har lyckats snappa upp min kusin Mattis musik. Himla bra dessutom!

Igår delade jag ut valmaterial i brevlådan. Härligt med grannar som ropar uppmuntrande: Det är klart att ni vinner - det är ju bara ni som gör något. Då svävar man fram över gatan och det är verkligen kul. Särskilt kul kan det däremot inte vara för moderaterna. Jag undrade ju häromdagen vad de gjorde. De är faktiskt lite aktiva. Visserligen har de inte någon politik att tala om och de gör inga politiska utspel, men de knackar dörr. I Valsta/Steninge och Märsta är det förstås lite jobbigt, för att få med en enda moderat från Märsta eller Valsta måste de få fler mandat i kommunfullmäktige. I samtal med boende får veta att det ju är så mycket positivt som har hänt i Valsta/Steninge - titta bara på Valstavägen som blivit så fin. Då fnyser den högst placerade Valstabon på moderaternas fullmäktigelista och utbrister att de väl är onödigt. 14 miljoner på ett j---a dike, när det hade räckt att sätta dit några lyktstolpar. Säger han det till fler Valstabor behöver han nog inte oroa sig över att få en fullmäktigeplats.

Men även om moderaterna knackar dörr, så har de ju ingen politik! Anders och jag fortsätter att skriva brev till dem, men vi får inga svar. I lördags handlade brevet om demokrati. Vi vill ha besked om rådslagen, men de är tysta. Tysta som möss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback