Golf

Igår satt jag i en Sky Box vid green 18 på Arlandastad golf och såg den ena golfspelaren efter den andra försöka träffa hålet. Och nej, jag blev inte så värst sugen att spela själv. Min övertygelse om att spaden är att föredra framför grävkäppen vid trädgårdsarbete står sig. Spelet ser ut att vara fullt av irriterande förtretligheter - när man har ett par decimeter till hålet och den elaka bollen precis passerar! Jag är fortfarande övertygad om att det är ett spel för folk med annat tålamod än mitt. Dessutom tar det sådan tid.

Fast det är häftigt med alla besökare som kommer med buss, cykel, bil , flyg, tåg och på andra sätt. Folklivet och vimlet. Till och med i lilla Rosersberg.
Alfonso har ordnat med tält och servering av mat och öl från Sigtuna brygghus, livemusik och gemyt för alla som kommer till Rosersbergs station. Märstakalaset pågår för fullt och i Sigtuna stad är det After Golf.

Med så många festligheter runt om, alla glada besökare som kommer till kommunen - och de arbetstillfällen som det faktiskt betyder -  är det bara att glädjas åt Mastersturneringen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback