Tillbaka!

Efter första dagen på jobbet efter semestern är man som vanligt lite matt. Inte för att man haft sin mest effektiva arbetsdag i mannaminne, utan för att man fortfarande är lite förvirrad och ovan. Men, man kommer snabbt in i det. Dagen har gått åt till att kolla vad som hänt när man varit borta, installera schemaprogram och annat som behövs i den nya datorn (det sista som hände före semestern var att alla datorer skulle bytas ut - alltså funkar inget när man är tillbaka) och se över programmet för lärarna när de kommer nästa vecka. Nu börjar jag bli lite sugen på att skolan ska komma igång!

På väg hem hörde jag den glada nyheten att
Jytte blivit ny SSU-ordförande på radio. Jag vet just inget om hennes motkandidat, men Jytte är urduktig och vet vad hon vill. Jag hoppas att hon, tillsammans med de andra i förbundsledning och ute i klubbar, ser till att bli den progressiva kraft i svensk politik som behövs nu! Det socialdemokratiska partiet har saknat en kritisk vän när SSU har kämpat med sina egna problen. Mångfaldsperspektiv och en ny vision för skolan lovade Jytte på radio. Det bådar gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback