Varumärkesintrång?

Efter tio timmars budgetdebatt börjar jag bli lite okoncentrerad. Vissa frågor och debattinlägg börjar flyta in i varandra. Tur att jag tillhör en grupp och inte måste hålla mig på helspänn hela tiden. Barn, utbildning, kultur, näringsliv och investeringar har behandlats och jag kan låta tankarna fara till lite andra områden.

En sak som irriterar mig är att högerpartierna oavbrutet kallar sig "Sigtunaalliansen". De menar då samarbetet mellan moderater, kristdemokrater, folkpartister och företrädare för det lokala "samling för sigtuna". Men Sigtunaalliansen är faktiskt något annat. För ganska många år sedan bildades den verkliga Sigtunaalliansen. Ett samarbete mellan ett antal fotbollsklubbar i kommunen. Men när jag tittar ut över Kulturum där fullmäktiges sammanträde pågår och tittar på gänget till höger, där de som kallar sig Sigtunalliansen sitter begriper till och med jag att det skulle vara en katastrof att skicka ut dem på en fotbollsplan. 

Det är tur för dem att fotbollsklubbarna är så snälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback