Sommar, uteplatsprojekt och blommande trädgård


Sommar och semester betyder som så ofta nya projekt av byggkaraktär. Här är början på vårt uteplatsprojekt. Ernst, Martin och de andra tv-byggarna kan slänga sig i väggen. Här finns maken. Snyggare, smartare och framförallt roligare än alla tv-byggare tillsammans. Och inte nog med att vår forna uteplats snart är en grop - vi har också en prydligt staplad hög med begagnat trallvirke. Vad vi nu ska ha det till. Kanske dyker det upp någon bättre behövande?




Hittills har det mest varit maken som arbetat med uteplatsen - jag har inte semester riktigt ännu. Men vänta bara... Och medan man väntar kan man njuta av sommarens blomning.



Honungsrosen Rosa Helenae hybrida, frikostigt blommande underbart doftande



Hibiskusen, som för det mesta bara blommar på vintern.



Vår otroliga fläder som jag skrev om för två år sedan
här och här är gudomligt vacker, pampig och i största allmänhet överdådig!

Kommentarer
Postat av: Mammamumrik

Plopp. Här dök jag upp

Jag är inget att ha när det kommer till att bära sten. Men jag lagar god mat

Postat av: Anna-Karin

Jag tycker att du ska packa in valpen och ev hemmavarande ungar och titta in i helgen, du kan få med dig trallvirke hem! Och sonen ääälskar Guitar Hero (tycker att vi borde ha ett själva som omväxling till Singstar), så om ert Guitar Hero funkar på PS2 kan du få bli tonårshjälte oxå. Mat finns och idag kommer grönsakslådan med diverse innehåll.

2008-07-03 @ 10:25:58
Postat av: Mammamumrik

Om söndag kanske?? Och visst är det PS2 som gäller i vårt hem oxå. Jag älskar att vara tonårshjälte. Man får passa på då sällsynta chanser ges, nest ce pas??



Mat är som du vet för.

2008-07-03 @ 14:20:44
URL: http://mammamumrik.wordpress.com
Postat av: Anna-Karin

Kul!

2008-07-03 @ 17:42:03
Postat av: Jimmy

Förstår vad du menar. Jag är helt övertygad om att Per har fler riktiga beundrare än vad miffon Ernst har. =)

2008-07-27 @ 20:28:25
URL: http://bimpa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback