EM-blogg

Jag ska genast erkänna. Jag är inte någon fotbollsfantast, eller för att vara mer exakt, jag tycker idrott på tv är tråkigt.
 
OK, jag såg Sverige - Spanien (första halvlek) i söndags och jag såg de fem minuter när Sverige gjorde två mål mot Grekland. Men när tv visar Österrike - Polen då gäspar jag aktivt.

Faktum är att EM är en förskräckligt utdragen historia som varje kväll belägrar familjens tv. Å andra sidan kan man tänka sig att det är läge att blogga? Det är då man inser att man har tonåringar i huset. Sonen har modemet. Spelar World of Warcraft. Vad göra? Tja, flera kvällar har jag jobbat, men de senaste - läst och kommit i säng tidigt. Inte så dumt det heller. EM kan ju ha sina goda sidor. Och så tänker jag att gårdagens resultat kanske trots allt ger mer tid med maken. Fast det är klart, Italien, Holland och de andra är ju fortfarande med. Och det är väl nu man kan förvänta sig den bästa fotbollen :-(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback