Slut på semestern!

Igår var det slut på det sköna sommarvädret. 14 grader och regn. Burr. Och slut på min semester. Började bra med att cykel till nya jobbet, men när glasögonen var genomprickiga av duggregn, innan andra tvärgatan, vände jag. Det är ingen höjdare att komma första dagen på nya jobbet som en dränkt katt. Bestämde mig för att nyttja fina cykelvägen en annan dag.

Nu har jag haft två dagar med överlämningsmöten med kollegorna som haft ansvar för bl a särgymnasiet, börjat läsa in mig på programmål och annat och installerat mig i mitt arbetsrum. Bara det att få dator, e-post och telefon att funka som det är tänkt är ju lite pyssel. Fast när jag fått min mobiltelefon att plötsligt synkronisera sig med e-post och elektronisk kalender kände jag mig faktiskt lite stolt. Jo, lite hjälp på traven fick jag av snälla arbetskamrater, men det är nästan magiskt... Fast sedan måste man ju e till att informera omvärlden om nya telefonnummer och mailadresser. Håhåjaja.

Nycklar, kopieringskort och annat ska man ju också ha Hittills känns nya jobbet jättekul och mycket spännande. Trevliga arbetskamrater - och Kunskapens Hus, där både Arlandagymnasiet, Kulturum och Centrum för vuxenutveckling huserar är en jättefin arbetsmiljö!

Kommentarer
Postat av: Anna K

Å nya fina, roliga arbetsplatser är alltid bra, tycker jag. Rätt åt dig på nåt vis. Om du nu promt ska sluta semestra



Själv kämpar jag på med semester även denna vecka. Ligger invirad i duntäcket och läser deckare o lyssnar på regn rätt mycket. Om jag inte går på kräftskiva. Eller monterar persienner. Eller gör frukost strax efter 12. Det är oxå bra

2008-08-07 @ 12:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback