En tynande tillvaro

Nej, det är verkligen inte ont om ämnen för blogginlägg. Och inte ont om åsikter. Och inte kan jag skylla på ont om tid i semestertider. Men om jag ska vara ärlig blir det allt svårare att blogga. Alldeles för ofta känner jag att jag bromsar mig själv. Självcensur är inte särskilt bra för kreativiteten. Samtidigt måste jag ständigt vara uppmärksam på hur jag uppfattas. Mer nu än när jag var heltidsengagerad i politiken.

Jag har alltid haft uppfattningen att det inte är ett yrke att vara politiker. Därför måste det vara möjligt att ha ett yrke och att utvecklas i det också om man är road av politik. Knappast någon ifrågasätter den som sysslar med fotboll eller samlar frimärken på sin fritid, men om man har en känd politisk uppfattning får man vara på sin vakt.

De sista åren har jag ofta fått försäkra människor jag har kontakt med i jobbet att jag har lämnat de flesta politiska uppdragen. Jag sitter just nu bara kvar i KSL:s utbildningsberedning och i styrelsen för Sigtuna Turism AB. Jag har oftare mötts av att mina erfarenheter av ledarskap i politiken anses suspekta än av att de anses berikande. Det tycker jag är trist.

Och det påverkar mitt bloggande i allra högsta grad. Därför blir det glest mellan inläggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback