Våren har nått Uppsala

Läser i morgontidningen att våren nu äntligen nått Uppsala. Eftersom Rosersberg ligger söder om Uppsala borde även vi nåtts av våren. Fast fan tro't när man tittar ut och ser hur blötsnön blaffar ner från himlen. Men är det vår så är det!
Kronärtskockorna som jag sådde för några veckor sedan behöver riktig jord och större krukor. Sagt och gjort - bara att baxa in krukor och jord och sätta igång.

När jag väl kommit igång så passade jag på att fylla pluggboxen med ny såjord och så lite till. Nu väntar jag bara på att physalis, eldriddarsporre och månadssmultron ska sticka upp ur jorden.

Kommentarer
Postat av: Anna Kettner

Jäklar i min lilla låda vad du kommit igång. Jag har så svårt för det där. Jag kan liksom inte riktigt relatera till att det ska bli möjligt för plantor att leva utomhus. Borde ju ha lärt mig av erfarenheten. Men nej - det går baske mig inte. Får väl grunna lite på det där?

2009-03-24 @ 10:35:27
Postat av: Filippa

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback