"han som bestämmer över Internet"

I går kväll ringde telefonen och jag svarade. En typisk försäljarröst presenterar att han ringer från Tele2och frågar efter min man - för han ville tala med den som bestämmer över fast telefoni hos oss. Lätt frostigt meddelade jag att vi fattar gemensamma beslut och att ett av dem är att inte handla av telefonförsäljare.

Jo, vi har anmält oss till "slippa telefonförsäljarregistret" men det är inte hundraprocentingt. Det intressanta är att det är inte första gången jag fått samtal av nån försäljare som vill tala med min man eftersom han bestämmer. Bäst var kanske den försäljare från Bredbandsbolaget som ville tala med min man, och som när jag förklarar att han inte är tillgänglig förklarar sig med att det väl är han som bestämmer över Internet. Jo, du läste rätt. Han som bestämmer över Internet. Rena Nordkorea. Vem bestämmer över Internet? Det är närmast en filosofisk fråga.

Vad som däremot inte är en filosofisk betraktelse, utan rent kränkande är däremot föreställningen att det är mannen i huset som fattar beslut om IT - eller är det till och med så att utgångspunkten är att mannen i huset fattar beslut. Punkt.

En sak är i alla fall klar. Mig får de inte som kund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback