Julen när vi hann!

Julen 2006 kommer att gå till familjehistorien som den när vi hann. Dagen före julafton hann vi åka hela familjen till G, 95 år, med årets julblomma och till sonens namngivare R med årets foto. Däremellan hann vi smaka på julskinkan och umgås med vänner.  Så for vi hem och ungarna gick och lade sig och vi satte igång så sakteliga. Strax efter kl 22 satte Karsten Thurfjell och Gunnar Bohlin igång sändningen från Krakow. Före 23 var vi klara! Satt och lyssnade en stund på deras lista över vilka svenska historiska kulturpersonligheter som borde få en plats i en kyrka. Jag gillar deras intelligenta småpratande. Men man kan ju inte sitta uppe bara för att det ska bli sent, så jag julbastade och kom i säng vid midnatt.

 

Julafton fortsatte i samma goda tempo. Svärföräldrarna skulle komma ca 12,45 så vi kunde äta kl 13. Kl 12.40 var allt färdigt och jag satte mig i en fåtölj för att bara julmysa. Otroligt, det har inte hänt förut. Risgrynsgröten kokade inte över eller brände fast i grytan. Ingen sillsallad glömdes i kylen – kort sagt, den perfekta julkortsjulen finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback