Sorterandet fortsätter

Andra dagen på Smedbyskolan har präglats av ett ivrigt sorterande. Snart har jag rensat skrivbord, hyllor och anslagstavla i mitt nya rum och flyttat sakerna tillplatser där jag vill ha dem. Och jag har slängt - massor.

Det är lite konstigt att komma på plats under höstlovet. Några få fritidsbarn och fritidspedagoger är på plats. I övrigt är det ledningen, vaktmästare och administratör här. Alldeles tyst och lugnt. Inte alls som en skola. Men det kanske är lika bra att det är så - så hinner jag sortera och komma på plats innan det rör sig alldeles.

Nu har jag dessutom fått fungerande fast telefon och tillgång till nätet. Oj, vad man är beroende av tekniken för att sköta det vardagliga arbete!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback