Vardagsbestyr

De senaste dagarna har jag varit fullt upptagen med vardagligheter och inte haft så värst mycket tid för bloggandet. Läste ett tänkvärt inlägg av Ingrid Carlgren, rektor på Lärarhögskolan i Stockholm, om regeringens satsning på kompetensutveckling för lärare. Hmm, jag som tyckte att den stora satsningen på lärarnas fortbildning var ett smart drag från regeringen. Varför kan inte saker vara så enkla som de ser ut. Jag ville verkligen att regeringens politik skulle innehålla något klokt och genomtänkt.

Annars har jag ägnat mig åt att se till att nationella prov beställs (något för sent), försöka lösa schemakonflikter, planera medarbetarsamtal och att förstå mig på den nya telefonen jag fått. Känner mig faktiskt som om jag "alltid" varit här. Så ringde det från "gamla" livet och det har bara gått en vecka - ändå känns det nästan avlägset. Skumt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback