Lördag

Jordig, svettig och lycklig återvänder jag in efter ett nappatag med min totalt förvildade trädgård. Nya lökar har grävts ner – fler pingstliljor, fler vintergäck, fler kungsängsliljor och fler våriris. Jo, jag vet att de flesta är pigga på att sprida sig och bli fler, men jag är för otålig för att vänta. Jag vill ha ett hav av narcisser i vår. Och våririsarna är så vackra. Några nya tulpaner åkte med av bara farten.

 

Om några timmar ger jag mig iväg tillsammans med goda vännerna A, M och U ut på båttur med spa. A tog ett ansvar för att vi skulle komma iväg lite längre tid den här gången – annars har vi varit på ett lokalt spa och åkt hem till familjerna efter ett par timmar.


Kommentarer
Postat av: Johanna Graf

Hoppas ni hade skönt på SPA och att jorden sköljdes bort. Fy fan för trädgårdsskötsel, jag gjorde ett misslyckat försök att vara präktig igår. När jag hade klippt ner hallonbuskarna med stor energi och vände mig om märkte jag att det bara stack upp tre förskrämda grenar i rabtten. Kom hit och visa mig hur man gör!

Postat av: Anna-Karin

Kommer gärna!Men det är precis så hallonlandet ska se ut. Vänta bara till i vår, du kommer att ha massor av fina hallonskott i landet och i gräsmattan;-)

2006-10-10 @ 12:04:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback