Ångestskapande löpsedlar

"Du kan få ångest av ditt stökiga hem" utropar Expressens löpsedel idag med världskrigsrubriker. Stilla undrar man om man är den enda i världen som inte tycker det är någon direkt nyhet. Har inte expressen-folket läst Cecilia Torudds fantastiska "ensamma mamman" och förstått att den är så rolig för att den på kornet fångar all världens smulor? Men sedan klipper de till med det verkligen ångestskapande "experternas enkla råd" Gaaaah! Ytterligare någon förnumstig typ som inte har något liv som ska tala om hur man gör - teoretiskt. Har för säkerhets skull undvikit kvällstidningarna idag också. Studio Ett och Ekot är så mycket bättre.

Om du känner att du förgås av ångest kan du läsa två bra inlägg om skolan: Nathalies finns
här och Johannas finns här. Förresten, läs ändå.

Kommentarer
Postat av: Nathalie Sundesten Landin

Ja, jisses! När jag såg Expressens löpsedel så tänkte jag som du - är detta en nyhet? Dessutom behöver jag ingen expert som säger vad jag ska göra. Svaret är enkelt
antingen: städa
eller: sluta bry mig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback