"Jag vill ha en sopfångare"

Valdagen är den värsta dagen i hela valrörelsen. Taggad till tusen, dödstrött och full av energi och kamplust. Och så kan man bara vänta. Jo, förstås dela ut valsedlar och sådant, men ändå. Dagen är så lååååång!

Om det finns någon rättvisa i världen så vinner vi i Sigtuna. Vi har genomfört den politik vi fick förtroende för fyra år sedan, och mer än så. Skolresultaten är bättre, lärartätheten högre, äldreomsorgen tryggare, förskolan förbättrad, vägarna både vackrare och trafiksäkrare, företagen många fler. Det är också vi som har drivit en lokal valrörelse och talat om vad vi vill. Det har inte våra motståndare.

Stod för en liten stund sedan och delade ut valsedlar. Den lokala moderaten ojade sig över att de, till skillnad från oss, hade så lite pengar att de var tvungna att dela ut materialet själva. Och??? Hur tror han Rosersbergarna fått sex olika allmänna utdelningar och fyra olika riktade brev i sin brevlåda den gångna veckan? Det är väl klart att vi springer ideellt och delar ut vårt material! Och det är många som bjuder på saften till kaffebordet eller en kaka vid gårdsfesten. Det säger ju faktiskt mer om moderaternas traditioner än om våra.

Nu är det snart slut på valrörelsen. Sakta ska livet återgå till ett mer normalt tempo. Tomt, men också ganska skönt. Det finns en hel del "eftersatt underhåll" hemma om man säger så, eller som sonen utropade imorse: jag vill ha en sopfångare! Jag har ingen aning om vad det är, men känner på mig att jag också vill ha det. Kan man jaga dammråttor med dynggrep, eller måste man skjuta dem först?


Kommentarer
Postat av: Abbe

Jag gläds med er i Sigtuna, så vitt jag förstår är det länets bästa resultat betraktat i ljuset av tidigare valresultat, från att ha varit en kommun som byter majoritet, så klarade ni att behålla den, trots mediamiljö och rikstrend. Det är imponerande.

I Tyresö så röstade Tyresöborna i 4% högre omfattning på oss i kommunvalet jämfört med hur de röstade i riksdagsvalet. Det visar i någon mening att vi gjort en bra valrörelse.

Ett stort grattis

Postat av: Anna-Karin

Ni har gjort ett jättejobb - och ni lyckades hålla extremhögern utanför. Jag är inte säker på om alla förstår vad det betyder. Grattis!

2006-09-18 @ 17:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback