Mindre katastrof avvärjd

Igår var jag med Ingela Nylund Watz, finanslandstingsrådet, på valmöte med tårta, kaffe och trubadur. Först på äldreboendet Arhem i Märsta och sedan på äldreboendet Klockargården i Sigtuna. Jourläkarbilar, välfärd, närakut, äldreboende i alla tätorter - ja, ni anar vilka frågor som var stora. Innan dess valledning, ett antal insändarsvar, div skrivarbete som allt sammans borde varit färdigt igår. Mitt i allt kom en engagerad medborgare in på mitt rum och undrade om jag inte åt lunch under valrörelsen. Sedan började ha förklara sina fiffiga idéer. De var bra, men jag började känna mig mer och mer stressad. Och nej, det blev ingen mat den gången heller.  Efter valmöte med Ingela var det långa benet före till Frejgården och valmöten och senare gårdsfest på Sleipnergatan med Barbro Holmberg. Jättebra möten. Men innan jag åkte dit smet jag in på Hårverkstan på Stora Gatan. Dit har jag och ungarna gått i rätt många år nu, så när jag stack in huvudet blev jag igenkänd och tjejerna talade genast om för mig att Maya var på semester. De måste ha förstått min lätt desperata min, för när jag förklarade att jag snart inte ser något för min långa lugg fick jag omedelbar hjälp. Och när jag skulle betala meddelar de att "luggservice" ingår i ordinarie klippris! Det tog tio minuter! Änglar finns...

Idag har vi tagit gruppbild till nästa veckas lokaltidningsannons. Och jag har träffat ABC:s valwebb om äldreomsorgen. Och sopplunch i Brännbo. Och gymnasielever på Handelsprogrammet. Och delat ut rosor vid Märsta station tillsammans med Ulrica Messing. Och därifrån till invigningen av Valstavägen. Kanske det största av våra olika rådslagsprojekt. Tänk, i juni förra året röstade Valstaborna om hur det skulle bli, och nu är den klar. Så som Valstaborna ville ha det. Valstavägstårta, Kulturskolans marimbaorkester, 300 åskådare och Ulrica och jag fick åka A-ford från 1928. Det var mäktigt!

Kvällens gårdsfest regnade inne och jag tänkte att det betyder en kväll med familjen. Men först skulle jag bara ... och nu är klockan elva igen. Men änglarna på Hårverkstan räddade min vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback