Tomatrecept - någon?

När maken hämtade sonen hemma hos en kompis igår fick han med sig en kasse tomater. Tack Helena, du är en verklig vän. Nästan 2,5 kilo! Plommontomater och körsbärstomater. Lila, röda, orangea. Och så har vi en egen planta med gula körsbärstomater. Det är gott med tomater, men jag känner mig lätt desperat. De här goda, solmogna tomaterna som inte tappat smaken genom långa transporter måste ju ätas upp. Nu. Om någon har ett bra tomatrecept så tar jag tacksamt emot.

Ska strax ge mig iväg för utdelning i brevlådorna på min gata. Skönt att solen skiner, det är så trist att vara ute i regn och blåst. Sedan vidare till torgmöte vid Coop Extra i Märsta och i eftermiddag ska vi inviga Vattentornsparken - ännu ett rådslagsprojekt.


Kommentarer
Postat av: Kerstin

På min blogg har jag en del recept med tomat som kan passa:

tomatsoppa
tomat- och fetaostpaj
couscoussallad
grekisk pastagratäng

http://kerstin.kokk.se/?page_id=593


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback