Reglar!

Nej, inte regler. Det här inlägget handlar inte om ordning i skolan. Det handlar om golv, väggar och tak. Igår när jag kom hem stod en byggbod på gräsmattan (jo, sist jag kollade var det lite gräs bland mossan där det nu är snö) och en hög med plank på uppfarten. Vid balkongen var en byggnadsställning rest och vid närmare betraktande visade det sig att träkonstruktuonen runt balkongen var riven. Jippi! Äntligen på gång.

Vi har haft balkong på huset. Men med nästan 1200 kvm trädgård verkar det dumt att gå ut på balkongen med frukostkaffet. Så balkongen har liksom bara varit där. Tidens tand har dock slitit på den och häromåret var det pappförsedda trätaket moget för byte - det hade smitit in fukt och vi rev de fuktskadade delarna. Efter mycket funderande över om vi skulle göra en inglasad balkong fick vi rådet att bygga ett isolerat rum med många fönster och tak av isolerplast istället. Så det är vad som nu är på gång.

Idag när jag var hemma en sväng för att äta blodpudding med barnen hade de rivit upp den gamla plåten (som börjat läcka lite här och där, ner i tvättstuga och arbetsrum på bottenvåningen) och fått reglarna på östväggen och västväggen på plats. Arbetet rör sig i rätt riktning. Lovar att återkomma med rapporter om framåtskridandet. Någon gång är jag bergis hemma i dagsljus och kan ordna en bild...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback