Blommande hägg och tertialbokslut

Häggen blommar. Ja, det har den faktiskt gjort i flera dagar. Själv upptäckte jag det när jag cyklade hem från jobbet i torsdag. En av årets första lite längre turer. Så jo, i fredags var jag öm i "sittbenen".

 

Är på väg ut för att fortsätta gräva min rosenrabatt. Grävde en del igår, men det är så mycket rötter och annat i marken. Inte konstigt att gräsmattan inte har varit supersnygg där. Fast det gäller att gräva tillräckligt djupt.

 

Har nu ägnat en lång stund åt att kommentera tertialbokslut och årsprognos när jag, med anledning av häggens blommande kom att tänka på en vers av Alf Henriksson från 24 maj 1947:

 

Visa

Jag såg att häggen blommade, det kom en doft av denDå gick jag till min älskade och sade: se och känn!Hon stod vid makaronerna, hon sydde på en klutOch när hon lyfte ögat hade häggen blommat ut. Så jag går ut nu och njuter av häggen, gullvivorna och narcisserna. Och gräver lite. Och ni får helt enkelt vänta på att få veta vad jag tycker om nationella prov i fler ämnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback