November slut

Olust står målad i dragen
man håller sig lätt för skratt
Vaknar man till fram på dagen
så är det redan natt

Så skaldar Alf Henrikson om en novembermorgon. Huvet på den berömda spiken. Eva skriver
här om sin olust. Vännen A och jag satt en kväll för lite sedan och deppade över det hemska faktum att ha sin födelsedag i november. Vem har lust att fira? Och inte blir man ett dugg lyckligare av att, som i mitt fall, fylla år bara fyra veckor före julafton. Allt är grått och trist. Mörkt. Och har ni tänkt på de fina bilderna i Kerstin Frykstrands månadstavlor? Jag hade bara den med november på, men mina barn har haft alla tolv. Nedan kan en nyfiken läsare jämföra november med december. (det var till och med mycket svårt att hitta en anständig bild på novembertavlan på nätet) På novemberbilden ser man inte ens barnens glada (?) miner, de är dolda under paraplyer...
image15image14
Men kamrater, nu är det bara 27½ timme kvar av november. Och snart ska vi nog fatta beslut om budgeten i Sigtuna kommun, så vi kan börja debattera bostatsförsörjningsprogrammet. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på fösedan.
Eva
Född 17 december. =)

2007-11-30 @ 21:48:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback