Försöker blogga

Av någon anledning får jag bara "sidan kan inte visas" när jag försöker logga in för att blogga på söndagskvällen. Någon sorts plattformsbyte ska tydligen göras, så man får väl blogga lite för senare publicering.


Har suttit hela kvällen och njutit av vår veranda. Nu är bästa tiden - det är ljust, varmt och utomhuskänsla och den otäcka nordanvinden känns inte alls, den bara syns.


I veckan hade vi besök av Luftfartsverket. De mätte fönster och väggar, granskade isolering och annat och jo, vi ska få nya fönsterkassetter på övervåningen. Det bullrar en del i flygplatskommunen. Vi finns inom det område där vi får räkna med över 70 dBA vid fasaden och vi finns definitivt inom det område som har högsta klassificeringen av flygrörelser, bl a minst 3/natt (och de är 300 m rakt upp). Och jo, de kom fram till att trots att vi har treglasfönster och trots att huset har dubbla fasader (både den ursprungliga putsfasaden och den senare tillkomna tegel/träfasaden) så skulle de byta fönsterkassetterna på övervåningen för att minska inomhusbullret. Det är bra att de tar ansvar.


Igår kväll skrev jag veckomail till personalen (hann inte med allt jag borde ha gjort under veckan) och påminde bl a om sommartiden. Sedan ställde jag väckarklockan inför dagens lokala partiövningar och gick och lade mig. Utan att ställa fram klockan. Steg upp i morse, duschade, gjorde frukost och satte mig i godan ro med tidningen. Då ringer G, som skulle hämta upp mig på väg till heldagen med partikompisarna. - Du har väl inte glömt att ställa om klockan, skrockar han godmodigt där han sitter i bilen på min uppfart. - Nej då, ljuger jag, jag är på gång - kastar på mig kläderna borstar tänderna och talar om för den nyvakna dottern att det finns frukost åt henne. Som tur är serveras kaffe och macka vid tio-tiden.


Nu serverar sonen kvällsfika, så det är dags att slita sig. Får väl publicera när det går att logga in på bloggen.


Kommentarer
Postat av: A2

Jaha joho. vem hade trot att jag skulle komma ihåg att vrida fram, men inte du. Jag skulle nämligen oxå upp. Man var i TV minsan. Satt i soffan med Gynning och af Ugglas och en barnneurolog. Och skulle vara experter på temat "Vad är normalt?" Hur tänkte de då? Jag trodde först att läkaren var experten och vi nån sorts exempel. Negerande deffinitioner eller så. Men inte då. Doktorn var stämbandsoppererad (rätt ovanligt bara det) och deklareraade först som sist att han inte varit normal innan det heller... Vi hade det dock ganska trevligt. Hur har det annars. Jag har suttit på SKL hela dagen och hunnit tänka många bråkiga tankar. Det är faktiskt inte alls dumt!

2008-04-10 @ 17:17:17
Postat av: Anna-Karin

Skillnaden mellan oss är att jag alltid tror att det finns någon man måste ta ansvar för - dig till exempel. Då är det lätt att glömma...
F ö kan man ju alltid definiera begrepp genom att rada upp motsatserna. Kanske hade de noga tänkt på vilka olika motsatser till "normal" de kunde komma på? Fast frågan är om det är så genomtänkt att ha ett sådant program på morgonen efter att sommartiden införts...

2008-04-10 @ 20:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback