Torsdagkväll i regnet

Sitter på verandan och surfar lite förstrött. Katten sover på min axel (nå, det är inte någon kattunge precis. Nä, en bastant kastrerad hankatt - som går på diet beordrad av veterinären). Regnet trummar mot plasttaket och en ilsken familjemedlem förbannar min dåliga smak att servera eko-torsk. Inte av miljöskäl, utan därför att han förmodligen blir förgiftad av den äckliga mat hans mamma serverar. Ändå hade jag ansträngt mig och stekt torsken inlindad i prosciutto och serverat med stekta champinjoner, kokt färskpotatis, ångad majrova, citronhollandaise, morötter och vitkål. Jag tyckte det var busgott.

Kommentarer
Postat av: Enn Kokk

Är han-katten från Kina?

Postat av: Anna-Karin

Visserligen har han en något oklar bakgrund - hittades på trappan till djursjukhuset i Albano (alltså utanför Stockholm och inte i Italien), men jag undrar om han hör till han-kinesernas skara... Men, man vet aldrig!

2008-08-12 @ 15:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback