Åska

Har flängt omkring halva dagen för att få tag i en liten böj till stuprören, en rem att sätta fast bensindunken med och dessutom sonen. Nu har det åskat ett bra tag och regnet har vräkt ner. Man blir sömnig av sånt. Egentligen hade jag tänkt skriva något klokt om klimatförändringarnas och oljeprishöjningarnas effekt på hur man bor, men det får vänta till en annan dag.

I morse var det verkligen semester på riktigt. Maken och jag åt frukost ensamma (barnen var på vift) under äppelträdet. Och jag löste melodikrysset för första gången på decennier. Definitivt semester. Men det måste ha varit ett lätt kryss, jag behövde varken googla eller söka mig till Enn Kokks läsvärda
blogg för att klara av krysset - jag kunde alla svaren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback