Laga

Idag har det varit stora lagardagen. Vi började tidigt imorse med dottern på närakuten på Löwenströmska. Därifrån skickades vi vidare till Astrid Lindgrens Barnsjukhus för att gipsa. Jo, det var en spricka i handleden. Gipset ska sitta kvar i tre veckor och vi fnissade lite vid tanken på hur det skulle gå att åka på stråkläger med gipsad arm. Tur att det är stråkarmen..


Därifrån vidare för att skaffa en ny hjulbult (det upptäcktes häromdagen att en av bultarna saknades) men tro inte att bultar finns i lager. De ska beställas och kan hämtas på onsdag, om man inte måste beställa från Tyskland. Så vidare till Expert för att lämna in dotterna mobiltelefon, vars skärm slutat fungera. Pust. Jo, visst kunde vi få ett kostnadsförslag för 500 kr, men det kostade förmodligen lika mycket att laga telefonen som att köpa ny. Nya beslut att fatta. Hon gillade ju sin telefon!

Väl hemma efter 7,5 timmes flängade var det bara att sätta sig óch ringa runt till traktesn rörmokare. Ha, i juli? Vad tänker hon på? De har väl semester de också? Till slut fick jag tag i en som kanske kunde hjälpa oss i slutet av veckan. Kunde jag ringa på onsdag, så fick vi se?

Nu lagar jag mat och kommer på att jag nog borde åkt till guldsmeden. Igår fastndade jag med fina frökenringen i ett gångjärn och ringen blev böjd så jag fick klippas ur den. Håhå jaja. Snart slutar jag laga.

Kommentarer
Postat av: Enn Kokk

Var tog dom av huvudet?

Postat av: Anna K

Men visst är det bra att vi tar vårt ansvar för bruttonationalprodukten och så. Men måste nödvändigtvis vår släkt stå för hela ansvarstagandet??



Fast det är klart - landet ligger ju vind för våg med denna regering.



Sudden och jag hänger med huvudet lite i sympati. Vi tycker det är sååå trist att Cilla ska ha ont o vi är inblandade... Och lägret och allt. Tur att det är vi som vojar oss och C som är ok. Men det där med mobilen tycker jag var ovanligt taskigt just samma dag....



Jag funderar ju på om vis kulle dyka upp hos varandra nåt. Men nu håller jag mig undan ett tag för er skull. Jag har nämligen övertagit As illamående och det är inte kul... Men framåt torsdagen kanske.



Gubben som har kommenterat innan kan ni strunta i - han ska bara verka besvärlig, men är egentligen ganska rar. Fast det vet ni ju redan. Behandla honom som luft bara....

2008-07-28 @ 20:29:36
Postat av: Anna-Karin

Enn: Måste erkänna att huvudet for av hemma... Du vet väl att den farligaste platsen för kvinnor och barn är i hemmet. Och dottern får nog räknas till både och.



Anna: Bra att du håller dig undan, vi tycker lite synd om dig, men har inget behov av illamående också. Mobiltelefonproblemet är löst. Nytt telefonnummer kommer. Vi hörs!

2008-07-28 @ 20:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback