The journey & the labyrint

Mätt och lite däst lutar jag mig tillbaka i fårskinnsfåtöljen och lägger på ett av mina favoritalbum "the journey&the labyrint - tthe music of John Dowlands" med Sting och Edin Karamazov. Mjuk och med samma lätta känsla som i Shakespeares kommedier. Kanske inte helt fel - Dowlands är ungefär samtida med Shakespeare.

Jag gillar Police och jag gillar också Stings soloplattor, men det här är något alldeles extra. Tack K för att du berättade att den fanns!

Maken ligger strax bredvid i soffan och smälter middagen liksom jag. Barnen är på vift  - som tur är finns det tåg och buss till vännerna i Rinkeby. Vi har ätit en ljuvlig måltid med grillad lammfilé, fänkål, gorgonzolasås, caprese och ris. nu lyssnar vi på musik, lugn och ro och smälter maten.

Jodå, gropen framskrider. Igår lämnade vi tllbaka markvibratorn och på en timme hade vi lassat ut 1,6 ton stenmjöl i gropen. Samt konstaterat att vi behöver mer. Beställt mer och på måndag kommer det mer stenmjöl och dessutom allt skiffer. Häpp! Fram till dess - vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback