Vilodag



Jo, även jag har grävt med grävmaskinen. Imorse lämnade vi tillbaka den, tack P för att du ställde upp med din dragkrok!

Tack vare goda vänner kan vi nu unna oss en vilodag. Igår kom vännerna H och U, utrustade med spade kratta, arbetshandskar och middag. Vi lyckades få geotextilen på plats och dessutom allt grovt singel. Så nu vilar vi trötta muskler en dag, innan det är dags att få hem en markvibrator. Sedan är det bara stenmjöl och plattor kvar.

Något senare dök mammamumrik, hund och ungdomar upp. Trevligt! Katten Sotis var inte så nöjd med det där med hund, just som han åt ur hundskålen kom skålens rättmätige ägare in. Toppmöte i köket. Hunden: viftar glatt på svansen, flåsar lite och ser allmänt godmodig och lekfull ut. Katten: en perfekt imitation av känd batterikatt, åtföljt av hotfulla väsningar.  Katten gick sedan ut och tillbringade kvällen med att ilsket granska ytterdörren, för att försäkra sig om att den stora, håriga inkräktaren snart skulle gå sin väg.

Kvällens övningar ledde till att vi i morse (läs förmiddags) hade fem ungdomar runt frukostbordet. Det hade föregåtts av fem ungdomar framför dvd:n halva natten. När jag gick och lade mig strax efter midnatt tittade de på "Det våras för Frankenstein", därefter såg de "Svensson, Svensson". De två äldre (och förståndigare?) flickorna gick och lade sig innan "Svensson, Svensson" var slut, men de yngre... Alla fem sov dock gott kl 7 imorse när vi åkte iväg med grävmaskinen. Nu har de gått ut i hällregnet efter att ha spelat Guitar Hero både länge och väl. Undrar hur blöta de blir?

Fast helt slö har jag inte varit. Ett par flaskor god rabarbersaft står på diskbänken. Goda vänner var på besök för någon vecka sedan och jag visade dem mina klena rabarber. Efter att de skrattat rått och hjärtligt (hur kan man misslyckas med rabarber!!) steg jag ut en morgon och konstaterade att U lagt rabarber på kvisten. Det tycker jag om!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback