Rijksmuseum och blomstermarknad

Förra helgen var maken och jag på egen tur till Amsterdam. Lördag förmiddag fyllde vi på Rijksmuseum,
frossande i gamla holländska mästare, Avercamp, Vermeer, Hals, Steen, Rembrandt... nog kan man bli lycklig för mindre.
Efter museet tog vi en promenad, åt konstig holländs pannkaka med ost och skinka på och fortsatte vår promenad. Någon liten stund fick vi på blomstermarknaden också. Det gällde att hålla sig i skinnet!



Blomstermarknad. Gissa vem som dreglade? I söndags grävde jag ner 50 rembrandttulpaner, 10 röda tulpaner och en amaryllis...



Det är gott om husbåtar på kanalerna i Amsterdam.



Det var rätt få hus som stod alldeles rakt upp i Amsterdam, men vad gör det? Så länge de inte rasar så går det väl an?



Och jo, kanalturen var en skön avslutning på en dag full av museibesök och promenadkilometer.

Kommentarer
Postat av: Enn Kokk

Jag har själv handlat blomsterlök i Amsterdam, på plats alltså. Både där och på andra ställen utomlands (i Helsingfors till exempel) har jag kunnat hitta lökväxter, som åtminstone när det begav sig inte fanns här i landet.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback