Åsa Westlund på årsmötet

Vi hade årsmöte i arbetarekommunen igår. Av en massa skäl hann jag inte blogga något om det igår kväll (annat prioriterades före helt enkelt). Först fick vi en rundvandring i den nya fina Sätunaskolan. Sedan var vi laddade för en låång eftermiddag. 

Åsa Westlund var där för att peppa oss inför valrörelsen. EU-valrörelsen. Ett lågmält anförande, men ett som manade till eftertanke och till aktivitet. Ett bra anförande som gjorde det tydligt att det faktiskt inte är så att EU-parlamentet handlar om att "svenskar" tar en match mot "europeer" för att hävda "svenska" värden. Det är ju faktiskt andra intressen som står mot varandra. I juni kan vi rösta för att EU tar ansvar för klimat, miljö och arbetsrätt.


Jag ska leda arbetarekommunens studiecirkel inför EU-valet och det känns väldigt bra efter Åsas tal igår.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback